top of page

Mikä on ostajapersoona ja mitä yrityksesi tekee tällä tiedolla?


Ostajapersoona, kuva unsplash

Asiakkaiden tunteminen ja tunnistaminen on tärkeää yrityksen toiminnassa.


Miksi pelkästään kohderyhmän tunteminen ei riitä?


Ostajaprofiilit eroavat kohderyhmistä, sillä ne ovat yksityiskohtaisempia ja keskittyvät ryhmän sijasta yksilöön.


Näin ollen ostajaprofiilit tekevät markkinoinnista asiakaskeskeisempää ja henkilökohtaisempaa. Painopiste siirretään asiakkaaseen.


Ostajapersoonat (engl. buyer persona) ovat fiktiivisiä kuvauksia yrityksesi ihanneasiakkaista. Niiden määrittelemisen kautta pystyt tunnistamaan asiakkaat, joita haluat vetää puoleesi.


Potentiaalisten asiakkaiden tunteminen ja ymmärtäminen on välttämätöntä asiakassuhteiden luomisessa ja ylläpitämisessä.


Yrityksesi ostajapersoonan määritys auttaa tehostamaan inbound -markkinointia, koska vain ostajapersoonan tietojen perusteella osaat tuottaa yrityksesi asiakkaita kiinnostavaa sisältöä ja saada tätä kautta tehostettua yrityksesi myyntiä.


Tutkimalla, keitä ostajasi ovat, tunnistat asiakkaasi suurimmat tavoitteet ja haasteet ja osaat viestiä vastaamalla heidän tarpeisiinsa.


Määrittelemällä asiakkaastasi ostajaprofiilin voit kohdentaa markkinointisi oikeille henkilöille.


Kun tiedät mistä yrityksesi ostajat ovat kiinnostuneita ja mitä he tarvitsevat, osaat tuottaa sivuillesi asiakkaitasi puhuttelevaa ja sitouttavaa sisältöä.


Verkkosivujen puhutteleva ja sitouttava sisältö tuo sinulle liidejä ja myöhemmin uusia asiakkaita.


Oletko jo määritellyt yrityksesi ostajapersoonan? Jos et, olisi jo korkea aika.


Tutustu ilmaiseen ostajapersoona workbookiin alla olevan kuvan kautta. Jos et halua itse määritellä yrityksesi ostajapersoonaa, ole yhteydessä, niin teen sen puolestasi.





7 katselukertaa0 kommenttia

Aiheeseen liittyvät päivitykset

Katso kaikki

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page