top of page

Suurimmat virheet, joita ihmiset tekevät yrittäessään houkutella laadukkaita asiakkaita




Freelancerit ja palveluntarjoajat tekevät useita yleisiä virheitä yrittäessään houkutella laadukkaita asiakkaita.


Mitä nämä virheet ovat?


Ei tehdä eroa hinnan ja arvon välillä


Monet myyjät ovat huolissaan hinnasta ja ovat valmiita myymään palvelujaan halvemmalla kuin kilpailijansa.

Ongelmana on, että voit juuttua halvempaan hintaan, ja sinun on vaikea nostaa sitä tulevaisuudessa.


Lisäksi alhaisempi hinta saattaa houkutella vain edullisia asiakkaita, ei laadukkaita asiakkaita, joiden kanssa sinulla voisi olla pitkäaikainen suhde. Huippuasiakkaat saattavat itse asiassa hylätä sinut liian halvan hinnan takia.


Sitten on arvokysymys. Hinta ja arvo eivät ole sama asia.

Arvosi on siinä, kuinka hyvin suoriudut työstäsi, kuinka luotettava olet ja kuinka hyvin pystyt pitämään kiinni määräajoistasi.

Arvosi määräytyy myös kokemuksesi perusteella. Jos olet esimerkiksi WordPressin todellinen ammattilainen, olet arvokkaampi kuin saman summan laskuttava henkilö, joka ei ole, koska tuot tietosi ja kokemuksesi jokaiseen projektiin.


Tarjoamasi palveluiden epäselvyys


Tee luettelo kaikesta, missä olet hyvä ja mitä voit tarjota asiakkaillesi.

Rajaa sitten se asioihin, joista pidät ja jotka voit tehdä nopeasti. Päätä seuraavaksi, kuinka läheisesti ne liittyvät toisiinsa.


Voitko tarjota useita palveluita, jotka kattavat monet niistä perusasioista, jotka kiireisten yritysten omistajien olisi hyödyllistä luovuttaa muille?

Niihin voi kuulua asiakaspalvelu, sähköpostimarkkinointi, sisällön lataaminen blogiin ja niin edelleen.


Jos esimerkiksi osaat tehdä sähköpostimarkkinointia ja sinulla on myös taustaa terveydenhuollossa, tämä saattaa olla mainitsemisen arvoista joissain tapauksissa, mutta toisissa ei.


Esimerkiksi rahoituksesta kiinnostunut henkilö ei ehkä usko, että olet oikea henkilö hänelle.


Ei valittua markkinarakoa


Palveluntarjoajat, jotka valitsevat tietyn markkinaraon, huomaavat usein, että työn saaminen on helpompaa, koska he alkavat rakentaa mainetta kyseisen alan asiantuntijana.


Ei hyvin rakennettua portfoliota


Portfoliosi tulee antaa esimerkkejä kaikista palveluista, joita haluat tarjota.

Anna kohteille otsikko, linkitä niihin ja jos näytteitä on useita, ryhmittele ne tarjottavien palveluiden luokan mukaan.


Liian paljon lahjoituksia


On hienoa todistaa, että olet lahjakas työntekijä, joka pystyy toimittamaan tavarat, mutta aika on rahaa, samoin kuin tekemäsi työ.


Monet uudet palveluntarjoajat antavat aivan liikaa ilmaista tietoa ja aikaa.

Ilmaisia näytteitä ei todellakaan tarvita – sinulla on portfoliosi näyttääksesi, mitä osaat tehdä.


Sinun tulee myös välttää pitkiä neuvottelupuheluita.

Jotta voisit olla avulias ja todistaa olevasi oikea henkilö työhön, antaisit todennäköisesti paljon enemmän tietoa kuin sinun pitäisi. Silloin heillä ei todellakaan ole syytä palkata sinua, koska olet jo kertonut heille, mitä tehdä.


Et markkinoi itseäsi tarpeeksi


Kun olet palveluntarjoaja, sinun on kerrottava maailmalle, että olet käytettävissä töihin.

Tämä ei ole aika olla ujo.


Et markkinoi itseäsi oikeissa paikoissa


Selvitä, missä mahdolliset laadukkaat asiakkaasi todennäköisesti viettävät suurimman osan ajastaan.


Keksi sitten heidän tarpeitaan puhutteleva markkinointimateriaali, joka tarjoaa todellisia ratkaisuja edulliseen hintaan.


Ei pyydä tyytyväisiltä asiakkailta suosituksia


Word-of-mouth -markkinointi on menestyvän yrityksen avain.

Tyytyväiset asiakkaat, jotka levittävät sanaa siitä, kuinka luotettava ja ammattitaitoinen olet, tekevät sinulle suuren palveluksen ja säästävät aikaasi asiakkaiden haalinnasta.


Oletko itse sortunut ylläoleviin virheisiin asiakashankinnassa?

3 katselukertaa0 kommenttia

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page