Mitä tarkoittaa Sosiaalisen median auditointi ja miksi se se kannattaa aika ajoin toteuttaa omille sometileille.
Sosiaalisen median auditointi vastaa näihin kysymyksiin:
Mitkä kanavat toimivat ja mihin kanaviin kannattaa panostaa?
Mikä on asemamme suhteessa kilpailijoihimme?
Tavoitammeko oikeat henkilöt?
Onko tuottamamme sisältö mielenkiintoista ja sitouttavaa?
Millainen sisältö toimii ja millainen ei?
Auditointi on vain prosessi, jossa kootaan yhteen tiedot kaikista sosiaalisen median tileistäsi.
Prosessin avulla saat luotua kuvan yrityksesi somen toimivuudesta ja siitä, miten voit parantaa tuloksia.
Ihan ensimmäiseksi on hyvä varmistaa, että eri tilien profiilit on täytetty kokonaan ja että kaikilla tileillä on samat tiedot ja sama brändikuva tai brändin mukainen tunnistettava kuva.
Tavoitteena on luoda brändillesi yhtenäinen ulkoasu ja sisältö kaikkiin somen kanaviin.
Kiinnitä huomiota seuraaviin asioihin:
Kansikuvat ja profiilikuvat
Tiedot bioalueella
Alustoilla käytetyt @ handlet ja # hashtagit
Yhtenäiset ja toimivat linkitykset
Auditointi auttaa tavoitteiden asettamisessa
Sinun on asetettava tavoitteita, jotka täydentävät sosiaalisen median markkinointistrategiaasi. Some auditointi myös antaa sinulle tavoitteiden laatimista varten oleellista tietoa.
Harkittavia tavoitteita voivat olla esimerkiksi seuraavat tavoitteet:
Kasvattaa brändin tunnettuutta
Tuottaa enemmän myyntiä
Sitoutumisen lisääminen
Lisää liikennettä sivustollesi
Joko olet valmis omien tiliesi auditointiin?
Varaa minut tekemään auditointi tai tee se itse. Voit hyödyntää tätä pohjaa.
Comments