top of page

Sosiaalisen median auditointi -miksi ja miten?

Writer's picture: Noora | ImpulsNoora | Impuls



Mitä tarkoittaa Sosiaalisen median auditointi ja miksi se se kannattaa aika ajoin toteuttaa omille sometileille.


Sosiaalisen median auditointi vastaa näihin kysymyksiin:
  • Mitkä kanavat toimivat ja mihin kanaviin kannattaa panostaa?

  • Mikä on asemamme suhteessa kilpailijoihimme?

  • Tavoitammeko oikeat henkilöt?

  • Onko tuottamamme sisältö mielenkiintoista ja sitouttavaa?

  • Millainen sisältö toimii ja millainen ei?


Auditointi on vain prosessi, jossa kootaan yhteen tiedot kaikista sosiaalisen median tileistäsi.


Prosessin avulla saat luotua kuvan yrityksesi somen toimivuudesta ja siitä, miten voit parantaa tuloksia.


Ihan ensimmäiseksi on hyvä varmistaa, että eri tilien profiilit on täytetty kokonaan ja että kaikilla tileillä on samat tiedot ja sama brändikuva tai brändin mukainen tunnistettava kuva.


Tavoitteena on luoda brändillesi yhtenäinen ulkoasu ja sisältö kaikkiin somen kanaviin.


Kiinnitä huomiota seuraaviin asioihin:

  • Kansikuvat ja profiilikuvat

  • Tiedot bioalueella

  • Alustoilla käytetyt @ handlet ja # hashtagit

  • Yhtenäiset ja toimivat linkitykset


Auditointi auttaa tavoitteiden asettamisessa


Sinun on asetettava tavoitteita, jotka täydentävät sosiaalisen median markkinointistrategiaasi. Some auditointi myös antaa sinulle tavoitteiden laatimista varten oleellista tietoa.


Harkittavia tavoitteita voivat olla esimerkiksi seuraavat tavoitteet:

  • Kasvattaa brändin tunnettuutta

  • Tuottaa enemmän myyntiä

  • Sitoutumisen lisääminen

  • Lisää liikennettä sivustollesi

Joko olet valmis omien tiliesi auditointiin?


Varaa minut tekemään auditointi tai tee se itse. Voit hyödyntää tätä pohjaa.


11 katselukertaa0 kommenttia

Aiheeseen liittyvät päivitykset

Katso kaikki

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page