top of page
Writer's pictureNoora | Impuls

Top 4 sosiaalista kanavaa 2023 sekä niiden yleisö



Sosiaalisen median markkinointia ja ostajapersoonan suunnittelua varten on oleellista ymmärtää, missä sosiaalisen median alustoilla ihanne asiakkaasi viettävät aikaansa.


Tässä Statusbrewn mukaan 4 suosituinta sosiaalisen median sivua vuonna 2023.



Alle on listattuna eri sosiaalisten kanavien yleisötietoja, joita voit hyödyntää miettiessäsi omalle yrityksellesi sopivia some -markkinointikanavia.



Facebook


Lähes 3 miljardilla kuukausittaisella käyttäjällä Facebook on maailman suosituin ja suurin sosiaalisen median alusta.


jos yrityksesi hyötyy toimialaasi liittyvien uutisten, lyhyiden videoiden, grafiikan ja visuaalisesti kiinnostavan sisällön jakamisesta, kannattaa Facebook sisällyttää brändistrategiaasi– Etenkin, jos ensisijainen yleisösi on yli 30-vuotias.



YouTube


Jos yrityksesi hyötyy opetusohjelmien, opetussisällön, tuotearvostelujen tai haastattelujen tuottamisesta, tämä sosiaalisen median alusta on välttämätön – varsinkin jos tavoitteena on tavoittaa yli 2 miljardia kuukausittaista käyttäjää.


YouTuben käyttäjä on keskimäärin 15–35-vuotias.


YouTube on yrityksellesi hyödyllinen alusta, jos yleisösi on alle 50-vuotias ja jos asiakkaasi käyttävät videosisältöä useista eri syistä (esim. koulutus, viihde, haastattelut).



Instagram


Instagram on ylittänyt reilusti miljardin kuukausittaisen käyttäjän rajan,


Instagram on ollut pitkään erilaisten vaikuttajien, taiteilijoiden ja erikokokoisten brändien alusta.

Kanava on suosittu etenkin teini-ikäisten ja nuorempien aikuisten keskuudessa.


Jos asiakkaasi ovat alle 40-vuotiaita, Instagram on sisällytettävä brändistrategiaasi.



TikTok


TikTokilla on jatkuvasti yli miljardi kuukausittaista käyttäjää. TikTokista onkin yksi maailman tehokkaimmista sosiaalisen median alustoista.


TikTok on suosittu etenkin nuorien käyttäjien keskuudessa. Yli puolet TikTokin käyttäjistä onkin alle 35- vuotiaita.


TikTokissa kannattaa keskittyä viihdyttävään sisältöön mainostamisen sijaan, mutta hyvällä sisällöllä saat sitoutettua asiakkaita ja ohjattua muihin yrityksesi kanaviin.



Joko tiedät, mistä kanavista sinun yrityksesi tulee löytyä?




20 katselukertaa0 kommenttia

Aiheeseen liittyvät päivitykset

Katso kaikki

Commentaires

Noté 0 étoile sur 5.
Pas encore de note

Ajouter une note
bottom of page